Er du St. Ansgar menighets nye menighetssekretær?
St. Ansgar menighet har over 4500 medlemmer fra mange ulike land. Vår nåværende menighetssekretær blir pensjonist, og vi søker hennes etterfølger. Menigheten har to prester og tre lege ansatte.
Har du erfaring fra administrasjon, er selvstendig, sosial og liker å jobbe i team, kan dette være stillingen for deg.
Gode språkkunnskaper i norsk og engelsk, og eventuelt polsk eller andre språk, og god kjennskap til Den katolske kirkes lære og tro er nødvendig for stillingen.
Du skal arbeide i tett kontakt med sognepresten og andre prester, ansatte og aktive frivillige i menigheten.
Stillingen som menighetssekretær i St. Angar menighet er på 43 prosent. Arbeidstid er tirsdag til fredag fra kl. 10.00 til kl. 14.00. Det kan også være aktuelt med arbeidstid noen kvelder eller helger etter avtale, f.eks. i forbindelse med katekeseundervisningen.
Ansvarsområder:
- Svare på henvendelser til kontoret på telefon, epost eller personlig oppmøte
- Vanlige kontorrutiner (post, arkivering, leverandøravtaler, bestilling av varer)
- Føre kirkebøker, registrere i medlemsregisteret (Orgsys) og følge opp menighetskartotek
- Administrere katekesen (deltakere, betaling, søknad om støtte fra kommunen)
- Administrere utleie av menighetens lokaler og leirstedet Stella Maris i Mandal
- Lage «Søndagsblad» og ha ansvar for menighetens internett- og Facebookside
- Redigere menighetens blad på sikt
- Noen regnskaps- og kontrolloppgaver
Kvalifikasjoner:
- 2 – 3 års utdanning utover videregående skole, for eksempel administrasjon/service (og eventuelt økonomi eller språk)
- Relevant erfaring kan erstatte utdanning
- Gode IT-kunnskaper (Office-pakken, eventuelt publiseringsverktøy mv.)
- Gode norskkunnskaper skriftlig og muntlig
- Kjennskap til, og forståelse for, norsk samfunnsstruktur
- Engelsk muntlig. Det er også ønskelig med kjennskap til andre språk, gjerne polsk
Personlige egenskaper:
- Du har god evne til å arbeide selvstendig, systematisk og målrettet
- Du har gode kommunikasjonsevner og kan jobbe i team
- Du liker å arbeide i et flerkulturelt miljø
- Du har god kjennskap til Den katolske kirke, og Kirkens lære og tro
- Det legges vekt på personlig egnethet for stillingen
Vi tilbyr:
- En spennende arbeidsplass hvor du møter mennesker fra mange forskjellige kulturer og livssituasjoner
- Godt arbeidsmiljø
- God pensjonsordning
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon:
Spørsmål kan stilles til sogneadministrator p. Louis Tien, telefon 954 09 125, e-post louis.tien@katolsk.no eller menighetsrådsleder Ane Ugland Albæk, telefon 905 19 841, e-post ane@albaek.no.
Søknadsfrist: 30. september 2019.
Søknaden sendes til sogneadministrator, e-post louis.tien@katolsk.no.