Hopp til hovedinnhold
Publisert 4. september 2024 | Oppdatert 4. september 2024

St. Johannes apostel og evangelist menighet i Oslo ble opprettet i 2013 og er en katolsk menighet i hjertet av Groruddalen. I dag er den også en av våre største menigheter med ca. 8.000 medlemmer med omtrent 115 nasjonaliteter. Foruten sogne­prest og kapellaner består staben av en menighets­sekretær, en organist, en renholder, en katekese­koordinator, en barne- og ungdoms­arbeider og en deltids­ansatt kontor­medarbeider.

Vår menighetssekretær avslutter sin stilling i desember 2024, og vi søker derfor en ny sekretær. For å sikre en god overlappings­periode, ønsker vi tiltredelse i begynnelsen av november. Stillingen som menighets­sekretær er en 100 % stilling med arbeidstid fra mandag til fredag, kl. 08.00 til 16.00.

Menighetssekretærens viktigste arbeids­oppgaver/ ansvarsområder er:

  • Besvare henvendelser via telefon, e-post og personlig oppmøte. Utføre generelle kontor­rutiner som post­håndtering, arkivering, leverandør­avtaler, betaling og utsendelse av regninger, samt bestilling av varer
  • Vedlikeholde menighetens kartotek
  • Føre kirkebøker
  • Administrere menighetens kalender
  • Utarbeide det ukentlige nyhetsbrevet «Søndagsbladet». Bidra til vedlikehold og oppdatering av menighetens nettside og tilstede­værelse på sosiale medier
  • Ansvar for frivillige kontor­medarbeidere
  • Praktisk bistand til sogne­presten og kapellanene i menigheten

Menighetssekretæren er sekretær for menighets­­rådet, noe som i praksis betyr kvelds­­arbeid ca. 10 ganger i året.

Menighetssekretæren rapporterer til sognepresten.

Søkere bør:

  • Ha relevant utdanning, helst innen administra­sjon eller økonomi
  • Ha erfaring med kontorarbeid, administra­sjon eller økonomi

Søkere må oppfylle følgende kriterier:

  • Ha god kunnskap om Den katolske kirke
  • Ha gode IT-ferdigheter, inkludert bruk av Word, Excel og enkelt layout­arbeid. Beherske norsk både skriftlig og muntlig, samt engelsk muntlig. Kunnskap om andre språk er en fordel
  • Være utadvendt, fleksibel, imøte­kommende og ha en service­orientert holdning
  • Bidra positivt til arbeids­miljøet med energi og godt samarbeid, samtidig som du har evnen til å arbeide selvstendig

Vi tilbyr:

  • En spennende arbeids­plass med mange ulike oppgaver og mulig­heten til å møte mennesker i ulike livssituasjoner
  • Lønn etter avtale og god pensjonsordning

For nærmere informasjon kontakt sogneprest p. Tan Peter Duc Do på telefon 977 26 003, eller epost Tan.Peter@katolsk.no.

Søknad sendes innen 1. oktober 2024 til p. Tan Peter Duc Do, Bredtvetveien 12, 0950 Oslo, eller elektronisk til Tan.Peter@katolsk.no.