Stilling ledig som administrasjons­sekretær i Oslo katolske bispedømme

Oslo katolske bispedømmes våpenOslo katolske bispedømme har 27 menigheter og omfatter de 7 sørligste fylkene i Norge. Bispedømmets administrasjon har 65 ansatte sentralt og rundt 90 prester og diakoner i menighetene.

 

Et av bispedømmets arbeidssteder er biskopens forværelse, som har ansvar for en rekke funksjoner, blant annet generell korres­pon­danse og saks­behandling, sentral­bord­tjeneste, arkivering og håndtering av bestillinger..

Vi søker etter en administrasjons­sekretær i 100% stilling som vil ha varierte arbeids­oppgaver knyttet til biskopens forværelse og administrasjonens drift.

Stillingens hovedoppgaver:

  • Håndtere innkommende henvendelser til bispe­dømmets offisielle e-postkasser
  • Arkivering av bispedømmets dokumenter
  • Koordinere bruk av møterom og gjesterom
  • Annen korrespondanse og saksbehandling, i samarbeid med biskopens sekretær og andre
  • Betjene sentralbord
  • Delta i administrasjonen av vårt kurs- og konferanse­senter Mariaholm: reservasjoner, bestillinger av ekstra renhold, oppfølging av innmeldte skader mv.
  • Assistere ved mottak av leveranser og ved besøk av gjester
  • Forberedelse av større og mindre møter

Ønskede kvalifikasjoner:

  • God eller meget god muntlig og skriftlig norsk på saksbehandlernivå
  • God muntlig og skriftlig engelsk, andre språk kan være en ekstra fordel
  • Meget god kjennskap til administrative og digitale verktøy som Office-pakken
  • Utdannelse innen administrasjon utover VGS/3-årig utdannelse innen administrasjon, språk, samfunn eller lignende
  • Erfaring fra planlegging og gjennomføring av arrangementer
  • Erfaring fra administrative oppgaver på ledelsesnivå
  • Erfaring fra arkivering
  • Erfaring fra å arbeide i en organisasjon med ulike nasjonaliteter og språk er en fordel

Personlige egenskaper:

  • Du må ha forståelse for Den katolske kirkes oppdrag
  • Du må kunne samarbeide med geistlige og kirkelige ansatte
  • Du må både kunne arbeide selvstendig og trives med å arbeide i team
  • Du må ha godt humør og gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
  • Du må kunne ivareta konfidensialitet
  • Du trenger relevant arbeidserfaring fra kontor, service, administrasjon, arkiv
  • Du må være serviceinnstilt, ryddig, fleksibel, løsningsorientert og selvstendig

Vi tilbyr:

  • Varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Stor fleksibilitet og mulighet for selvstendig arbeid
  • Et hyggelig arbeidsmiljø med kolleger fra alle verdens hjørner
  • Lønn etter avtale, gode pensjonsvilkår og arbeidsbetingelser

Arbeidssted er i bispedømmets lokaler i Akersveien i Oslo. Personlig egnethet vil bli vektlagt. Tiltredelse etter avtale, gjerne allerede før jul.

Har du spørsmål om stillingen? Ta gjerne kontakt med HR-sjef Anne-Mette Ringdal, mobil 971 79 235, e-post Anne-Mette.Ringdal@katolsk.no.

Søknad sendes innen 23. oktober 2023 via stillingsannonsen på finn.no.